دومين سالگرد مشعل 3



باز هم آذرخش، آهسته ، بر همه جا سایه انداخت ؛ این بار ، با اشک‌های بلورینش . باز هم آهسته آمد ؛ باز هم صدای پایش را کسی نشنید . باز هم آمد تا همه جا را روشن کند ؛ همه جا را . باز هم آمد تا طراوت ببخشد و تازگی ؛ ببخشد و... باز خرامیدن ، همگیتان را شاد باد
آقاي گرامي مصطفي (روزبه ) جاي دارد اين ابتكارجالب واقدام وطنی و مردمي را از صميم قلب به شما دوست عزيز تبريك بگوييم.آرزو داريم مشعل با جشن دومین سالگرد خویش بتواند خوب تر ا ز گذشته و بهتر از آنچه انجام داده در راستای خدمت به تاریخ و فرهنگ کشور به حیات پر بار خویش ادامه بدهد و به آنان که با قلم ... پيکار می کنند ...بهاران ومشعل خجسته باد، بهاران... ومشعل ... ا ي وطن آن روز که سرنوشت مارا به سوی تو می کشاند نمی دا نستيم فقط يک بار در آغوشت خفتن ما را اينگونه خواهد کرد. آ ن روز که نمی دانستيم خواهيم رفت . آن روز که فقط با تو بودن را حس می کرديم احساس دوری ات را هيچ بر خود راه نداديم ولی اکنون همچون کابوس دوری ات مارا روز و شب آرام نمی گذا رد تو را گم کرده ايم در انبوه فرياد تو را گم کرده ايم در شهری به وسعت قفس تنگ دلمان به اميد اينکه روزی دست تقدير بار ديگر تو را به ما باز گرداند. زندگی شايد پريدن پرنده ای با شد از اين شاخه به شاخه ای ديگر زندگی شايد اولش همين گشايش بال باشد و آخر همان بستن بال چه کوتاه است زند گی فاصله بين اين شاخه تا آن شاخه چه خوشبخت است گنجشک که هر روز بارها زندگی می کند و بيچاره ما که در حسرت يک لحظه زندگی سالها نفس می کشيم و غافليم از پرواز .
امرسون مي گويد : \"مردان بزرگ ، کساني هستند که مي دانند اند يشه ها برجهان فرمان مي رانند.\" اند يشه هاي ما سرنوشت ما را رقم مي زنند . آن چه امروز هستيم ، ثمره اند يشه های ديروز ماست و فردا چيزي جز اند يشه های امروز ما نيست . شادي و خوشبختي ما ، امکانات و توانايي هاي ما به نوع تفکر ما بستگي دارد . و بدانيد که در بزرگ انديشی وخوش بيني ؛ افسوني نهفته است ! براي رسيد ن به هر چيز ، نيازمند ابزاري هستيم و براي موفقيت ، به اند يشه هاي استوا ر نيازمنديم . پس ، از همين حالا شروع کنيم ! بزرگ بينديشيم تا بزرگ زندگي کنيم . بزرگي زند گي ، در خوشحا لي و کاميابی است. ما گروپي از دوستداران مشعل به نماينده گي از همه خواننده گان آن در شهر های مختلف پاکستان خواستيم تا نامه مشترکي بمناسبت سالگرد اين چراغ فروزان همه وطنپرستان نوشته و با ابراز تبريکي ،سهم ناچيزی در بزرگداشت اين جشن بزرگ ادأ نماييم .
وسايل نشراتي وبويژه مشعل با يد درد دوري ا زوطن مها جرين را بگوش جها نيان رسا نده و بنويسد که : در هيج دورا نى از تاريخ، حتى در زمان جنگهاى جهانى هم، بشريت چنين دچار آوارگى، مصيبت و فلاکت نبوده است، در هيچ دورا نى براى آنکه انسانها بخواهند درجايى زند گى کنند يا نکنند، چنين تاوان خونبار و مصيبت بارى نداده اند! هيج زمانى چهره جهان چنين خونين و غمبار نبوده است! درهيج زمانى گريز و فرار چنين به مرد م تحميل نشده است! مردم گريزان از هيولاى حکومتهاى ديکتاتور و خونريز، فراريان از ستم مذهبى، قوانين ارتجاعى و قرون وسطا يى، قربانيان فورى نظم نوينى هستند که بشريت را شتاب بى سابقه اى به ورطه فلاکت و تباهى ميکشاند. به اخبار وحشتبار پناهندگى ببنيد، به غرق شدن، طعمه کوسه شد ن، در جنگلها رها شدن، در سردخانه ها و کانتينرها يخ زدن و اسير دست باندهاى قاچاق شد ن و سرانجامى که نمونه هايش هر روز تصوير مخوف زند گى پناهند گى ا ست . روز بيستم جون را روز پناهندگى نام نها ده ا ند اما اين روز را براى دفاع از حق و حرمت پناهندگى تعيين نکرده اند، اين روز، روز مدح و ثناى سيستم پناهندگى و کميسارياى پناهند گى است، اين روز، روز پناهنده نيست! اين حق و حرمت انسان ا ست که در سکوتى باور نکردنى پايمال ميگردد! اين ماييم که اينچنين در غر قاب تفنگ وتفنگدارو جفنگ قبيله و قبيله سالا رو... د ست و پا ميزنيم و چنين غم انگيز از هستى سا قط مى شويم! دفاع شرم آور، سکوت ننگين و ديپلماسى رياکارانه در قبال جنايات بيشمار ، بر هيچکس پوشيده نيست! هزاران کودک ما را ا ز حق تحصيل محروم کرده اند. مشعل تو که يگانه اميد ما مهاجراني،بايد به داد ما برسي،و بر حقوق و امتيازات پناهنده گي برای ما و اطفال ما از جانب کشور ميزبان در صفحات وزين و خواندني ات بيان داشته و تاکيد ورزی .زيرا تو را همه مي خوانند و دوست مي دارند.و به تربيون خواست و آرزوها وآواز برحق همه مردم مبدل گرديده اي . چنانچه امروز در بين ما مهاجران در پاکستان دست به دست گشته و همه ما هر ماه در انتظاربدست آوردن ات بيصبرانه روزشماری مي کنيم .پس بايد صدای ما مهاجران را به گوش های کر مقامات دولتي برساني تا به داد ما برسند.يا زمينه بازگشت آبرومندانه ما را مساعد سازند و يا هم حق زنده گي انساني ما را بر حکومت ميزبان اعاده دارند.
در پایان از تلاش های بی شائبه شما عزیزان کمال تشکر را داريم. موفق ومنصور باشید. خيرالدين عيني ومحمد اشرف ازشهرکراچي پاکستان ،جانبازنبرد ، محمدانور وفا،توفيق الله نبرد،غلام نبي حکيمي،عبدالمجيد،شکرالله،عتيِق الله،محمدرسول ،محمدرفيع،باقي ارغند به نماينده گي جمعي از روشنفکران از پشاور،مختاراحمد،غلام محمد،محمدزبير،شيراحمد و گل محمد از شهرکويته پاکستان
April 2nd, 2005


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها